Sačuvajte novac i život: Ovo je sve što trebate znati o pritisku u gumama

Redovno ovo kontrolišite

29.11.2023. 19:16
  • Podijeli:
gume-vulkanizer-pixabay.jpg

Kad je riječ o provjeri pritiska u gumama, rijetki među nama to redovno čine. To je loše iz najmanje dva razloga: ispravan pritisak ne predstavlja samo važan sigurnosni faktor nego i štedi novac.

To vrijedi čak i za automobile koji imaju sistem kontrole pritiska u gumama (Tire Pressure Monitoring Systems ili TPMS), koji je dio obavezne opreme vozila od 2014. godine. Naime, taj će sistem vrlo često alarmirati vozača tek kada je pritisak kritičan, odnosno kada postoji opravdana sumnja da je guma probušena i zato gubi zrak. Manju razliku u pritisku neće prijavljivati vozaču, a čak je i ona vrlo problematična.

Zato bi pritisak u gumama trebalo kontrolisati u redovnim intervalima. Recimo, svaki četvrti put kada posjetite pumpu ne bi bilo loše da potrošite još pet minuta i provjerite je li sve u redu. Većina modernih benzinskih pumpi ima čak i vrlo sofisticirane uređaje na kojima je moguće programirati željeni pritisak, koji se onda automatski aplicira na gume.

Štoviše, mnogi stručnjaci tvrde da bi pritisak u gumama trebalo kontrolisati i češće, recimo dva puta mjesečno. Naime, već 0.5 bara manji pritisak od preporučenog više troši gazni sloj gume, pa tako smanjuje kilometražu koju je moguće postići njome. Ili konkretno - ako je guma "potpumpana" za 20 posto, životni vijek gume smanjuje se za čak 15 do 30 posto. Osim toga, premali pritisak - a povezano s tim i veći gazni sloj i njegovo veće trenje - povećava potrošnju za čak pola litre goriva na 100 kilometara.

Jednako je loše i "prepumpati" gume. To je trik kojem pribjegavaju neki vozači kako bi smanjili potrošnju, ali posljedično uzrokuju jako povećano trošenje na sredini gaznog sloja te znatno povećan put kočenja. Da, nekad proizvođači čak i sami preporučuju promjenu pritiska - većinom na više - ako je automobil jako opterećen, ali to nikad ne bi smjelo biti za više od 0.1 do 0.2 bara, prenosi Index.hr.

Tu je i faktor sigurnosti. Neodgovarajući pritisak u gumama itekako ima veze s pomanjkanjem optimalne trakcije, što utječe na smanjenje stabilnosti vozila u zavojima i - kao što smo već naglasili - na povećanje puta kočenja. I ne samo to: pri visokim brzinama potpumpane se gume pojačano zagrijavaju pa već nakon 20-ak minuta vožnje mogu zakuhati na 120 stupnjeva. Zabilježeni su slučajevi da se tada počeo odvajati gazni sloj, a moguća je i eksplozija cijele gume.

Konačno, dva savjeta: ako možda niste sigurni koliki pritisak mora biti u gumama vašeg automobila, nema problema - naljepnica s preporučenim pritiskom nalazi se ili ispod poklopca spremnika za gorivo ili na tzv. B-stupu, na lijevim, vozačevim vratima. Također, provjeravajte pritisak samo nakon kraće vožnje jer se nakon dulje gume zagriju pa je i pritisak veći za oko 0.2 bara. Imajte to na umu pa regulirajte pritisak shodno tome.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()