Predstavljen je Duster treće generacije, znamo što je sve novo

Novi, off-road izgled marke ovdje dolazi do izražaja

25.04.2024. 20:32
  • Podijeli:
dacia-662a87fbe73c3.webp Foto: Dacia

Nakon gotovo 2.4 miliona prodanih primjeraka Dacia lansira treće izdanje uspješnog SUV-a Duster. Prvi put s električnom energijom u pogonu, pun sistema pomoći i dosljedno dizajniran da bude jeftin, uopće ne izgleda jeftino. Barem izvana.

Novi, off-road izgled marke ovdje dolazi do izražaja. Logotip na maski se isprekidanim linijama nastavlja na prednja svjetla, a stražnji su blatobrani posebno debeli i mišićavi. Zbog modeliranih stražnjih vrata dizajnerski nema potrebe za klasičnom kvakom pa ona ide kao preklopni dio uz bočno staklo. Stilizirana plastična "dihalica" na prednjim vratima trebala bi podsjećati na vozila Land Rovera i nema nikakvu funkciju.

U unutrašnjosti je tvrda plastika koliko pogled seže, ali to nije greška, već osobina! Duster je za grube stvari. Nije profesionalni terenac (iako se s pogonom na sva četiri točka može poprilično daleko stići), ali je onaj u koji možete ući bez grižnje savjesti nakon proloma oblaka.

Rješenja za nižu cijenu

Samo na nekim mjestima prljavština će se uhvatiti trajnije, na primjer u valovitom uzorku na vrhu panela vrata. Pozitivna stvar je što se koristi mekši materijal nalik na pjenastu gumu na stvarno važnim mjestima - tj. gdje se oslanja lakat, prenosi Index.hr

Visoka komandna ploča djelomično je izrađena od plastike u boji, a podebljana slova Duster ne ostavljaju sumnju gdje se nalazite. Zaslon osjetljiv na dodir od 10 inča neće biti jeftin. U osnovnoj verziji pod nazivom Essential morali biste koristiti svoj pametni telefon kao zaslon.

Za razliku od Dacia Joggera, koji slavi "vožnju kao prije" - s rotirajućim kontrolama za klima uređaj itd. - kontrole u Dusteru su modernije, ali manje praktične.

Pametna funkcija

Postoji dugme koji će se svidjeti mnogim vozačima: pritiskom možete pozvati konfiguraciju sistema pomoći koju ste prethodno spremili. Funkcija je to koju bismo željeli vidjeti od mnogih drugih proizvođača, jer su upozorenje na brzinu i upozorenje na izlazak iz voznog traka potrebni, ali ne rade dovoljno dobro.

Ono što ne možete isključiti pomoću kontrole glasnoće je šum vjetra. Do izražaja dolaze pri brzinama od 80 km/h. Jedina stvar koja je još uzbudljivija je četverocilindrični motor, koji je dio punog hibridnog sistema.

Možete birati između dva motora. S jedne strane tu je 1.2-litreni trocilindrični blagi hibridni benzinac, koji uparen s ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa razvija 131 KS i već od 1750 okretaja u minuti. Isporučuje 230 Nm. Podržava ga 48-voltni starter generator s remenom pogonjen baterijom od 800 Wh.

S prednjim pogonom to je najživlji Duster pa do stotke ubrzava za 9.9 sekundi i dalje može dogurati do 174 km/h. S pogonom na sve točkove (plus 90 kg) sprint traje 1.1 sekundu duže.

Puni hibrid je posebno zanimljiv

Alternativno i kao jedina automatska verzija, tu je već spomenuti puni hibrid s baterijom od 1.2 kWh. Benzinski motor od 94 KS i električni motor od 47 KS daju snagu sistema od 141 KS. Na podatkovnoj tablici puni hibrid postiže standardno vrijeme sprinta od 10.1 sekundu i zaustavlja se na 160 km/h.

Standardna potrošnja potpunog hibrida i pogona na sve točkove je 5 i 6 litara, dok je kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem s prednjim pogonom tačno u sredini.

Verzija s pogonom na sve točkove svakako ima terenske kvalitete. Zahvaljujući posebno dizajniranom prednjem dijelu, ima poboljšan prilazni kut s 24 na 31 stepen, a uz to je i viši: s 21.7 centimetara ima gotovo jedan centimetar veći razmak od tla od modela s prednjim pogonom. Također dolazi s nekim programima za vožnju koji su namijenjeni olakšavanju vožnje na labavim površinama.

Novi All Road Info System ne koristi samo četiri kamere za prikaz terena oko automobila već prati i bočni nagib te raspodjelu snage na prednjoj i stražnjoj osovini.

Duster je prilično prostran. Prednja sjedala su malo uska, a na stražnjoj klupi mogu se snaći i visoki ljudi. Prtljažnik ima 517, 456 ili 430 litara (prednji pogon/pogon na sve kotače/hibrid), sklopljen 1696/1635/1609 litara.

Što se opreme tiče, najzanimljivija je ona druga, Expression. Ona uključuje i 7-inčni zaslon brzinomjera, 10-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, četiri zvučnika, bežičnu vezu za pametni telefon, 17-inčne aluminijske kotače, tempomat, zvučni signal za parkiranje/kameru za vožnju unatrag, prednje prozore, klima-uređaj, vozačevo sjedalo podesivo po visini itd.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()