Ovaj Mercedes na struju prelazi preko 1000 km

Nutomobil na putu iskorištavao i Sunčevu energiju

19.03.2024. 09:43
  • Podijeli:
mercedes-65f93b807cbbe.webp Foto: Mercedes

Ovaj Mercedes je svjetski rekorder u pogledu energetske efikasnosti na četiri točka.

Govorimo li o klasičnim automobilima, Mercedesov koncept Vision EQXX nema prave konkurencije. Vozeći isključivo na električnu struju, ovaj automobil se može kretati uz prosječnu potrošnju od 7.4 kWh ili preračunato na energetski potencijal benzina, svega 0.9 l/100 km.

Tu je potrošnju ostvario na putu dugom 1010 km od Riyada do Dubaija. Vozeći pustinjom uz prosječnu temperaturu okoline od 34 stepena Celzijusa, Mercedesov je prototipni krstaš odradio zadani put za 12 sati i 45 minuta, s prosječnom brzinom od 79.4 km/h, prenosi Index.hr.

Na put je krenuo s punom baterijom kapaciteta 100 kWh, a u Dubai je stigao s još 309 km raspoloživog dosega. Recimo kako je automobil na putu iskorištavao i Sunčevu energiju. 117 ćelija je uspjelo proizvesti 1.8 kWh električne energije, čime je doseg povećan za 24 km.

Recimo kako je Vision EQXX do sada odradio gotovo 25.000 testnih kilometara te je poslužio kao ogledni primjerak tehnologija koje se već ugrađuju u serijske modele ili će uskoro dobiti primjenu.  

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()