Kad treba mijenjati gume, svake četiri godine ili rjeđe?

Obratite pažnju

26.10.2023. 13:09
  • Podijeli:
gume_vulkanizer_foto_pixabay.jpg Foto: Pixabay

Dolaskom hladnijih dana potrebno je zamijeniti ljetne gume zimskima, a zakon kaže kako se to najkasnije mora učiniti do 15. novembra.

Automobil i njegovo održavanje sve su skuplji pa mnogi nastoje uštedjeti. Naravno, sigurnost je na prvom mjestu te mnogi vozači odgovorno slijede preporuku 4x4x4, a što u prevodu znači da vozilo mora imati četiri jednake gume koje se moraju mijenjati svake četiri godine, a one (bez obzira na starost) moraju imati minimalno 4 milimetra profila.

Međutim, kako je industrija guma posljednjih godina jako napredovala, Automoto savez Slovenije (AMZS) je promijenio preporuku i sada pomiče rok sigurnog korištenja na 6 do 8 godina. Naravno, sa zamjenom guma se ne može odgađati unedogled jer gume starije od 10 godina zbog hemijske promjene uslijed starenja gube fleksibilnost, a time i prianjanje, piše N1 Slovenija.

Ispravan pritisak u gumama je u direktnoj svezi sa svojstvima gume u vožnji. Važno je pratiti preporuke proizvođača, a koje obično možete naći na naljepnici na stupu vrata sa strane vozača ili poklopcu spremnika goriva.

Također, prije putovanja, kada planirate dodatno opteretiti auto, važno je korigirati i pritisak u gumama.

Za duži vijek trajanja guma ključno je i pravilno skladištenje. Bitno je držati ih na suhom i tamnom mjestu, a položaj ovisi o tome jesu li montirane ili ne. Ako su na naplatcima, treba ih položiti vodoravno, a ako su bez naplataka treba ih držati uspravno.

Osim izgledom lamela i dubinom uzora, zimske i ljetne gume se razlikuju sastavom same gume. Zimske su tokom nižih temperatura mekše i zato imaju bolji grip, a proizvođači guma ih savjetuju pri temperaturama nižim od 7 Celzijevih stepeni.

Najkraće rečeno, i najgore zimske gume bolje su od novih ljetnih u vožnji tokom niskih temperatura. 

Razliku su zorno pokazali u AMSZ-u prije nekoliko godina na praktičnom primjeru - mjerenju dužine zaustavnog puta, prenosi N1 Hrvatska.

“Pri brzini od 50 km/h put kočenja u snijegu iznosio je 31 metar sa zimskim gumama i 62 metra s ljetnim gumama. Na zaleđenoj cesti pri brzini od 30 km/h put kočenja sa zimskim gumama iznosio je 57 metara, s ljetnim 68 metara”, pojasnili su.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()