Šta je ono što turisti traže kod nas?

Da bi se jedna zemlja što bolje pozicionirala na međunarodnoj mapi turističkih destinacija, nephodno je što bolje predstaviti svoje turističke atrakcije

16.02.2024. 21:35
  • Podijeli:

Šta sve u turizmu može da bude brend? Da Ii smo iskoristili sve svoje turističke potencijale? BIH iz godine u godinu privlači sve više stranih turista, a to pokazuje podatak da je u toku prethodne godine samo Banjaluku posjetilo skoro 120 hiljada turista i evidentirano više od 170 hiljada noćenja.

Da bi se jedna zemlja što bolje pozicionirala na međunarodnoj mapi turističkih destinacija, nephodno je što bolje predstaviti svoje turističke atrakcije.

Kulturno-istorijski spomenici, bogata gastronomska ponuda, adrenalinski sportovi - sastavni su dio široke turističke ponude grada na Vrbasu. Kao što Venecija ima svoju gondolu tako i Banjaluka ima jedinstveni dajak čamac. Uvijek je bila atraktivna destinacija sa bogatom turističkom mapom.

"Tu su određena izletišta kao što je najistočniji Trapistički samostan u Evropi ili etno selo "Ljubačke doline’’, Krupa na Vrbasu sa manstirima, slapovi ili recimo animacije u jednom potkozarskom selu u Piskavici gdje turisti dolaze i doživljavaju jedno posebno iskustvo, upoznavaju lokalni kulturni identitet naših ljudi, što se pokazalo kao jedna najzanimljivija i ponuda koja ostavlja najviše utisaka na goste koji borave u našem gradu", kazao je Mladen Šukalo, samostalni saradnik u TO grada Banjaluka.

Povoljne cijene za strane turiste. Od dobre šljivovice, pa do ukusnog zalogaja. Na prvom mjestu brend Banjaluke - ćevapi. Smještaj za dvoje po cijeni od 50 maraka za noć. Sve je  uticalo na obaranje rekorda posjećenosti.
Veoma je bitna promocija turističkih potencijala sa posebnim akcentom na brendiranje i to svih i svega u nizu, od lokalnih zajednica do prepoznatljivih atrakcija. Upravo tako će Republika Srpska po prvi put biti predstavljena na Sajmu u Beogradu 21. februara.

"Po prvi put Republika Srpska ima štand na jednom mjestu, svi od lokalnih turističkih do TORS-a će biti na jednom mjestu, 500 kvadrata smo zakupili. To će biti ulica RS i na taj način ćemo raditi na brendiranju kako Banjaluke tako i naših ostalih lokalnih zajednica", objašnjava Denis Šulić, ministar trgovine i turizma Republike Srpske.

Šta je ono što turisti traže kod nas?

"Regionalni turisti uglavnom više traže provod, trgovinu, šoping. Dok zapadnoevropski turisti traže zanimljive ponude, posebna iskustva, male ali zanimljive priče. Ono sve što smo u stvari mi. Ne treba da se stidimo, nego da upravo njima plasiramo tu vrstu ponude", kaže Šukalo.

A plasirane su još više uz pomoć tehnologija i digitalnog marketinga koji su postali "must have". Društvene mreže i oznake zanimljivih lokacija sastavni su dio savremenog života.

Jedna od takvih zanimljivih lokacija je i Kastel. U prošlosti vojno utvrđenje, a danas spomenik prve kategorije ali i neizostavna turistička atrakcija. Čuvar istorije, a za sve Banjalučane i mnogo više od toga.

  • Podijeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vijesti na portalu UNA.BA je anonimno, a registracija nije poterebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, prijetnje i govor mržnje na nacionalnoj, vjerskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečijeg seksualnog opredjeljenja neće biti objavljeni. Komentari održavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti krivično gonjeni. Kao čitalac prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uvjerenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanje drugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik prije pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()